• Primăria Municipiului Pitești vă informează că prelucrează date cu caracter personal, în scopul pentru care au fost colectate, potrivit prevederilor regulamentului (UE) 679/2016 și Legii nr. 190/2018.
  • Telefonul cetăţeanului: 0248 - 984
31 Octombrie, 2025 Pitești-ul la zi

Verificați periodic starea căminului de apometru și instalațiile interioare de apă!

Societatea Apă Canal 2000 SA Pitești recomandă utilizatorilor săi să verifice periodic starea căminului de apometru și instalațiile interioare de apă pentru a preveni apariția unor avarii și a costurilor inutile.
În conformitate cu Regulamentul consolidat şi armonizat al serviciului public de alimentare cu apă şi de canalizare din Aria de competenţă a unităţilor administrativ-teritoriale membre ale Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Argeş, utilizatorul este obligat să ia toate măsurile necesare pentru asigurarea protecţiei şi integrităţii fizice a căminului de apometru, a contorului de apă şi a vanelor ce echipează branşamentul. În cazul funcționării anormale în condiții de îngheț, incendiu, șocuri exterioare sau dacă sigiliul a fost rupt, reparațiile și/sau înlocuirea contorului sunt efectuate de Operator pe cheltuiala exclusivă a utilizatorului.
De asemenea, utilizatorul are obligația de a executa lucrările de întreținere și reparații care îi revin la instalațiile interioare de apă pe care le are în folosință pentru a nu apărea pierderi de apă.
Cum puteți verifica dacă aveți pierderi pe rețeaua interioară de apă?
Pentru aceasta, este necesar să parcurgeți următoarele instrucțiuni:
✔️ Mai întâi, închideți orice consumator de apă (robinete bucătărie/baie, aparatură la care se folosește apa, etc.).
✔️ Verificați indexul contorului! Dacă contorul înregistrează consum de apă, înseamnă că pe instalația interioară există pierderi ascunse.
✔️ Pentru a nu se mai înregistra pierderile de apă, este necesar să opriți distribuția apei, închizând robinetul, din căminul de branșament, ce aparține rețelei interioare (până în contor).
✔️ Luați măsuri pentru detectarea defecțiunii interioare și remedierea acesteia.
✔️ În cazul în care constatați că apometrul este spart/fisurat, înghețat, are sigiliul rupt sau sesizați avarie în căminul de branșament (căminul este inundat), anunțați de urgență Operatorul apelând serviciul de Call Center, tel. 0248 223 237.
Important!
Pierderile de apă pe rețeaua interioară sunt înregistrate ca și consum, apa trecând prin contorul de branșament, astfel că plata facturilor aferente poate crește substanțial, utilizatorii fiind obligați să le achite. De aceea, pentru a preveni astfel de situații neplăcute, verificarea periodică a căminului de apometru și a instalațiilor interioare de apă, precum și intervenția rapidă sunt esențiale.