Unul dintre obiectivele specifice ale strategiilor naționale pentru consolidarea administrației publice și anticorupție este creșterea gradului de utilizare a instrumentelor de management al calității, precum și intensificarea activităților de implementare și dezvoltare a sistemului de control intern managerial. Sistemele de management se certifică pentru trei ani, perioadă în care conformitatea se verifică prin audituri externe de supraveghere.
La nivelul Unității Administrativ Teritoriale - Pitești - Aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Pitești este implementat și funcționează un sistem integrat de calitate și mediu, sistem care reprezintă o cale de îmbunătățire a calității serviciilor prestate de administrația publică. Conformitatea acestuia cu standardele de referință este dovedită prin certificatele de atestare a sistemului de management integrat calitate și de mediu implementat pe care le deținem din anul 2000 pentru cerințele de calitate și din anul 2007 pentru cerințele privind mediul.
În anul 2024, sistemul de management integrat, calitate și mediu, implementat la nivelul instituției, a fost recertificat pentru activitatea de servicii de administrație publică locală, în conformitate cu cerințele standardelor SR EN ISO 9001:2015 - „Sisteme de Management la Calității. Cerințe” și, respectiv, SR EN ISO 14001:2015 - „Sisteme de Management de Mediu. Cerințe cu ghid de utilizare”, de către SRAC București, societate acreditată pentru certificarea sistemelor de management în România, în colaborare cu IQNet, organism cu recunoaștere internațională în domeniu.
Certificat SRAC 9001:2015
Certificat IQNET 9001:2015
Certificat SRAC 14001:2015
Certificat IQNET 14001:2015