• Gestionarea patrimoniului municipiului Pitești;
• Gestionarea cadastrului de specialitate pentru municipiul Pitești;
Atribuţii în ceea ce priveşte activitatea de cadastru:
• identifică, măsoară şi verifică din punct de vedere tehnic terenurile care aparţin domeniului public şi privat al municipiului Piteşti;
• verifică din punct de vedere tehnic terenurile aparţinând domeniului public şi privat al municipiului Piteşti propuse pentru concesiune, închiriere şi/sau care fac obiectul asocierii, parteneriatelor public-private;
• efectuează, în condiţiile legii, măsurători de verificare a imobilelor aparţinând domeniului public şi privat al municipiului Piteşti care fac obiectul documentaţiilor de carte funciară;
• pune de acord documentele cadastrale cu noile denumiri de străzi sau cu noile numere poştale;
• întocmeşte planuri de situaţie pentru imobilele aflate în patrimoniul municipiului Piteşti, atunci când este necesar;
• ţine evidenţa tehnico-operativă a bunurilor imobile care aparțin domeniului public și privat al municipiului Pitești pentru care au fost inființate cărți funciare şi asigură datele cadastrale pentru inventarierea patrimoniului;
• verifică înscrisurile şi documentele cadastrale, execută verificări la teren şi eliberează procese verbale de vecinătate, atunci când este cazul.
• gestionează cadastrul imobiliar al municipiului Piteşti
• iniţiază procedurile pentru întocmirea documentaţiilor de carte funciară şi intabulare a dreptului de proprietate, pentru bunurile, terenuri şi clădiri, care aparţin domeniului public al municipiului Piteşti;
• asigură furnizarea informațiilor necesare întocmirii cadastrului sistematic și a setului de date spațiale la nivelul municipiului Pitești, sprijină și verifică realizarea acestor lucrări, în condițiile prevăzute de lege;
• acordă consultanță și asistență de specialitate compartimentelor din cadrul instituției.
Atribuţii în ceea ce priveşte activitatea de patrimoniu:
• transmite către Serviciul Contabilitate documentele prevăzute de lege privind intrarea, transferul sau înstrăinarea bunurilor din domeniul public sau privat, după caz, al municipiului Piteşti;
• întocmește proiecte de hotărare, rapoarte de specialitate, informări, rapoarte, studii de oportunitate etc, pentru a fi prezentate, spre aprobare, consiliului local;
• verifică şi identifică terenurile aparţinând domeniului public sau privat al municipiului Piteşti propuse, după caz, pentru schimb de teren, dare în administrare, concesionare, închiriere sau vânzare;
• furnizează informaţii, în condițiile legii, privind regimul juridic al unor bunuri care aparţin domeniului public şi privat , la solicitarea serviciilor și instituţiilor publice, persoanelor fizice şi juridice;
• pune la dispoziţia compartimentelor din instituție informaţiile de care dispune, referitoare la inventarul bunurilor care aparţin domeniului public şi privat în vederea soluţionării unor cereri;
• asigură evidenţa modificărilor intervenite în structura inventarului bunurilor aparţinând domeniului public şi privat al municipiului, aprobat prin H.G.R. nr. 447/2002