• Primăria Municipiului Pitești vă informează că prelucrează date cu caracter personal, în scopul pentru care au fost colectate, potrivit prevederilor regulamentului (UE) 679/2016 și Legii nr. 190/2018.
  • Telefonul cetăţeanului: 0248 - 984

Compartimentul Informatică

COMPARTIMENTUL INFORMATICĂ
Coordonator : Florian - Alexandru Mărtoiu
B-dul Republicii nr.71, Camera nr. 305
Telefon: 0248 / 213.994
Telefon: 0248 / 222.945
Fax: 0248 / 212.166
E-mail: biroul.informatica@primariapitesti.ro
Web:      www.primariapitesti.ro
Misiunea
  • Implementarea, întreţinerea, dezvoltarea şi menţinerea, la un nivel tehnologic corespunzător, a sistemului informatic din cadrul Primăriei municipiului Piteşti;
  • Administrarea sistemului informatic din cadrul Primariei municipiului Piteşti în vederea eficientizării activităţilor compartimentelor funcţionale din cadrul acesteia, inclusiv asigurarea integrităţii şi securităţii informaţiilor proprii cu care operează compartimentele funcţionale din cadrul Primăriei municipiului Piteşti;
  • Acordarea de asistenţă tehnică utilizatorilor de tehnică de calcul din cadrul compartimentelor funcţionale ale Primăriei municipiului Piteşti;
  • Realizarea şi menţinerea unei „interfeţe”, din punct de vedere informatic, între Primăria municipiului Piteşti şi cetăţeni, pe de o parte, şi, pe de alta, între Biroul Informatică şi celelalte compartimente funcţionale ale Primăriei municipiului Piteşti;
  • Menţinerea la un nivel corespunzător, din punct de vedere al pregătirii de specialitate, a personalului tehnic din domeniul tehnologiei informaţiilor şi comunicaţiilor;
  • Menţinerea şi urmărirea legăturilor cu asociaţiile profesionale din domeniul tehnologiei informaţiilor şi comunicaţiilor;
  • Menţinerea şi urmărirea legăturilor cu furnizorii de produse şi servicii de specialitate din domeniul informatic şi al tehnologiei informaţiei.
 
Atribuţii
  • identifică necesitatea, analizează şi proiectează programe (software) noi, pentru a fi utilizate în cadrul instituţiei, la cererea şi împreună cu angajaţii din celelalte compartimente de specialitate sau de fiecare dată când este sesizată necesitatea realizării unui nou program (software), care să vină în sprijinul angajaţilor şi/sau al cetăţenilor, prin reducerea timpului necesar efectuării unei anumite activităţi/acţiuni sau a prestării unui anumit serviciu;
  • realizează (dezvoltă), prin mijloace proprii, programe (software) noi, pe baza proiectelor întocmite anterior;
  •  realizează activităţi de operare a programelor (software) necesare pentru desfăşurarea activităţii proprii;
  • implementează şi întreţine programele (software) achiziţionate sau realizate prin mijloace proprii;
  • menţine legătura şi colaborează cu dezvoltatorii de programe (software) externi, de la care s-au achiziţionat programe (software) sau licenţe de programe (software),   utilizate în cadrul instituţiei, în vederea întreţinerii funcţionalităţilor acestor programe, precum şi a efectuării modificărilor necesare, ori de câte ori se impune a se realiza acest lucru;
  • acordă asistenţă tehnică de specialitate în ceea ce priveşte utilizarea sistemului informatic al instituţiei, atât angajaţilor instituţiei, cât şi cetăţenilor (în calitatea acestora de beneficiari ai unor servicii a căror prestare presupune ca cetăţenii respectivi să acceseze tehnica de calcul sau serviciile puse la dispoziţia acestora prin intermediul sistemului informatic al instituţiei); asistenţa tehnică se va acorda cu privire la modul de utilizare a resurselor informatice, la solicitarea utilizatorilor/cetăţenilor sau de fiecare dată când se va constata necesitatea acordării asistenţei tehnice; asistenţa tehnică se acordă cu privire la orice aspecte de natură informatică, ce pot interveni în utilizarea sau funcţionarea sistemului informatic al instituţiei şi vizează eliminarea promptă a oricăror probleme de natură informatică şi a efectelor datorate acestora, astfel încât să se poată relua utilizarea corectă şi la parametrii de performanţă corespunzători a resurselor oferite de sistemul informatic al instituţiei;
  • participă la realizarea de documente complexe sau cu conţinut special (prezentări, grafice, imagini, desene, rapoarte, etc.), la solicitarea compartimentelor de specialitate din instituţie;
  • asigură imprimarea de documente diverse pentru acele compartimente care nu au în dotare imprimantă (sau ale căror imprimante sunt temporar indisponibile) sau în cazul în care este necesar un format de tipărire diferit de cel suportat de imprimantele din dotarea compartimentelor respective;
  • urmăreşte şi răspunde de funcţionarea corectă şi continuă, precum şi de menţinerea la zi a nivelului tehnologic al echipamentelor de tehnică de calcul din cadrul sistemului informatic al instituţiei şi, în acest sens, face propuneri cu privire la înlocuirea/ upgrade-ul echipamentelor necorespunzătoare;
  • urmăreşte şi răspunde de funcţionarea corectă şi continuă şi de menţinerea la zi a programelor (software) utilizate în cadrul sistemului informatic al instituţiei şi în acest sens face propuneri cu privire la înlocuirea/actualizarea programelor (software); nu răspunde de corectitudinea datelor introduse de către utilizatori în sistemul informatic al instituţiei;
  • urmăreşte şi răspunde de funcţionarea corectă şi continuă a echipamentelor care asigură transmisiile de date şi a topologiei reţelei de comunicaţii, din cadrul sistemului informatic al instituţiei şi, în acest sens, face propuneri cu privire la înlocuirea/upgrade-ul echipamentelor şi/sau a liniilor de comunicaţie necorespunzătoare; de asemenea, dacă se constată a fi necesar, face propuneri cu privire la extinderea reţelei de comunicaţii din cadrul sistemului informatic al instituţiei (atât din punctul de vedere al topologiei reţelei, cât şi din punctul de vedere al capacităţii);
  • urmăreşte şi răspunde de implementarea/instalarea/configurarea noilor  resurse (echipamente/programe (software)/capacităţi de comunicaţie/licenţe) în cadrul sistemului informatic al instituţiei;
  • urmăreşte şi răspunde de funcţionarea corectă, continuă şi la parametrii necesari, a conexiunilor de acces la Internet utilizate de către instituţie;
  • administrează sistemul informatic al instituţiei, stabileşte si implementează niveluri de acces şi securitate pentru utilizatori, urmăreşte şi răspunde de asigurarea securităţii, integrităţii şi păstrarea confidenţialităţii în cadrul sistemului informatic, pentru resursele oferite de sistemul informatic al instituţiei (documentele în format electronic, bazele de date, conturile de utilizatori, etc.); asigură, de asemenea, gestionarea, arhivarea şi restaurarea resurselor oferite de sistemul informatic al instituţiei;
  • administrează resursele informatice din cadrul sistemului informatic al instituţiei; este unicul utilizator al conturilor echivalente contului de administrator de domeniu şi menţine confidenţialitatea datelor asociate acestuia;
  • păstrează legătura cu prestatorii de servicii şi cu furnizorii de tehnică de calcul (atât în perioada de garanţie de bună funcţionare, cât şi după expirarea acesteia), în vederea asigurării remedierii oricăror probleme de natură informatică posibil a surveni în buna funcţionare a sistemului informatic;
  • efectuează şi răspunde de monitorizarea continuă a sistemului informatic al instituţiei, în vederea detectării şi eliminării eventualelor ameninţări de natură informatică, precum şi a cauzelor şi efectelor acestora;
  • monitorizează nivelul de pregătire al angajaţilor instituţiei, din punctul de vedere al capabilităţii acestora de a utiliza sistemul informatic şi resursele puse la dispoziţie de către acesta; face propuneri privind necesitatea participării la cursuri de pregătire în domeniul informatic, pentru oricare dintre angajaţii instituţiei;
  • urmăreşte şi face propuneri în vederea asigurării respectării prevederilor legale specifice domeniului informatic, în cadrul sistemului informatic al instituţiei;
  • întocmeşte şi menţine la zi documentaţiile specifice, inventarul echipamentelor de tehnică de calcul, documentaţii de utilizare şi de întreţinere, instrucţiuni specifice etc.
  • publică pe site-ul primăriei, informaţiile publice privind bugetul, execuţia bugetară şi datoria publică ale Municipiului Piteşti, precum  şi  oricare alte informaţii derivate din activitatea  biroului, impuse de lege sau stabilite de către primar, transmise de către Biroul Buget.
  • asigură actualizarea site-ului Primăriei Municipiului Piteşti, prin postarea în timp util a datelor şi informaţiilor transmise de fiecare compartiment/birou/serviciu/direcţie.