• Primăria Municipiului Pitești vă informează că prelucrează date cu caracter personal, în scopul pentru care au fost colectate, potrivit prevederilor regulamentului (UE) 679/2016 și Legii nr. 190/2018.
  • Telefonul cetăţeanului: 0248 - 984

Serviciul Contabilitate

SERVICIUL CONTABILITATE

 
Şef serviciu: Rîcă Manuela Cristina
Bdul Republicii nr.71, Camera nr. 109, 110
Telefon: 0248 / 213.994
Telefon: 0372 / 481.833
Fax: 0248 / 212.166
E-mail: pmp.contabilitate@primariapitesti.ro
Misiune:
  • realizează evidenţa contabilă la nivelul primăriei în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
Atribuţii:
  • asigură întocmirea, circulaţia şi păstrarea documentelor justificative ce stau la baza înregistrărilor în contabilitate şi se preocupă de prelucrarea pe calculator a datelor din domeniul financiar-contabil; 
  • exercită controlul financiar preventiv al operaţiunilor economice, în conformitate cu legislaţia în vigoare şi cu dispoziţia emisă în acest sens de către primar;
  • verifică exactitatea operaţiunilor înscrise în extrasele de cont emise de Trezorerie şi existenţa disponibilului din cont înainte de fiecare plată;
  • urmăreşte încadrarea plăţilor în prevederile bugetare şi efectuarea lor cu respectarea prevederilor legale şi a destinaţiilor aprobate;
  • întocmeşte ordonanţările, dispoziţiile de plată pentru avansuri spre decontare şi ordinele pentru plata furnizorilor de bunuri, lucrări şi servicii;
  • înregistrează în evidenţele contabile, cantitativ şi valoric, pe gestiuni, intrările şi ieşirile de materiale, obiecte de inventar şi alte valori;
  • înregistrează cantitativ şi valoric, în evidenţa contabilă şi în registrele de inventar intrările şi ieşirile de active din patrimoniul municipiului;
  • înregistrează în contabilitate, conform dispoziţiilor legale, diferenţele dintre datele din contabilitate şi cele faptice rezultate în urma inventarierii patrimoniului;
  • întocmeşte şi verifică fişele conturilor contabile, analitice şi sintetice;
  • verifică la finele anului soldurile conturilor contabile şi închiderea acestora;
  • întocmeşte state privind drepturile salariale ale personalului Primăriei Municipiului Piteşti şi state privind indemnizaţiile consilierilor locali;
  • întocmeşte declaraţiile fiscale privind contribuţiile aferente drepturilor salariale şi le depune în termenul stabilit de legislaţia în vigoare;
  • urmăreşte permanent realizarea bugetului pentru activitatea proprie şi ia  măsurile necesare pentru buna administrare, întrebuinţare şi executare a acestuia, cu respectarea disciplinei financiare;
  • întocmeşte şi urmăreşte execuţia bugetară privind activitatea proprie;
  • întocmeşte lunar balanţa de verificare, analitică şi sintetică;
  • întocmeşte trimestrial şi anual bilanţul contabil privind activitatea proprie precum şi alte rapoarte financiare privind activitatea proprie;
  • urmăreşte şi răspunde de derularea contractelor de credit, încheiate direct de municipiu, în ceea ce priveşte rambursarea ratelor de credit conform graficelor de rambursare şi plata dobânzilor si comisioanelor la termenele scadente.
  • răspunde de organizarea contabilităţii si a înregistrărilor financiare, conform cerinţelor finanţatorului pentru proiecte;
  • verifică corectitudinea efectuării plăţilor şi a tuturor operaţiunilor financiare implicate de activitatea  proiectului;
  • urmăreşte costurile necesare şi cheltuielile efectuate în proiect, încadrarea acestora în bugetul aprobat;
  • ţine evidenţa contabilă şi urmăreşte respectarea legislaţiei financiare şi a execuţiei bugetare a proiectelor cu finanţare europeană;
  • asigură consultanţa financiară membrilor UIP;
  • realizează estimări privind costurile eligibile şi neeligibile finanţate din bugetul local în vederea alocării acestor sume prin buget;
  • verifică facturile pentru serviciile executate, stipulate în contractele de lucrări şi servicii;
  • asigură o evidenţă financiară a contractelor pentru lucrări şi servicii;
  • utilizează funcționalitățile sistemului național de raportare -Forexebug potrivit legislaţiei în vigoare şi dispoziţiei emise în acest sens de către primar.