Serviciul Buget
SERVICIUL BUGET
Şef Serviciu: Marilena Stan
B-dul Republicii nr.71, Camera nr. 111, 112
Telefon: 0248 / 213.994
Telefon: 0248 / 214.588
0372 / 481814
Fax: 0248 / 212.166
Misiune:
-
Elaborarea bugetului municipiului Piteşti pe baze fundamentate economic, legal şi utilizarea acestuia ca instrument eficient de management, de mobilizare şi utilizare raţională a resurselor de care dispune comunitatea la un moment dat.
Atribuţii:
-
organizează, îndrumă şi coordonează activitatea de elaborare a proiectelor bugetului local, bugetului activităţilor finanţate integral sau parţial din venituri proprii şi bugetelor instituţiilor finanţate din bugetul local, în baza propunerilor fundamentate transmise de către direcţiile şi compartimentele independente din cadrul aparatului de specialitate al primarului şi de către ordonatorii terţiari de credite ai bugetului local;
• întocmeşte proiectele de buget, precum şi rectificarea acestora, în conformitate cu prevederile legale;
• întocmeşte materialele necesare supunerii spre aprobarea consiliului local de către primar a bugetului local şi a bugetelor instituţiilor publice de subordonare locală şi a rectificării acestor bugete;
• întocmeşte detalierile la buget pentru capitolele, subcapitolele şi paragrafele bugetare;
• propune repartizarea pe trimestre a creditelor bugetare anuale aprobate;
• anual şi după rectificările bugetelor, transmite bugetul aprobat fiecărei instituţii finanţate din bugetul local.
• ţine evidenţa alimentării cu mijloace băneşti a conturilor ordonatorilor terţiari de credite, deschizând credite bugetare pe fiecare fel de cheltuială;
• întocmeşte şi înaintează la Trezoreria Municipiului Piteşti notele justificative lunare de solicitare a sumelor de echilibrare a bugetului municipiului Piteşti;
• urmăreşte şi analizează executarea bugetelor aprobate şi face propuneri de modificare a acestora, dacă este cazul;
• verifică şi înaintează spre aprobare ordonatorului principal de credite virările de credite solicitate de ordonatorii de credite ai bugetelor finanţate din bugetul local şi comunică acestora bugetele modificate în urma aprobării virărilor de credite;
• centralizează situaţiile financiare lunare, trimestriale, anuale şi situaţia lunară a cheltuielilor de personal ale instituţiilor finanţate din bugetul local;
• întocmeşte situaţiile financiare lunare, trimestriale, anuale şi situaţia lunară a cheltuielilor de personal centralizate pentru municipiul Piteşti şi le transmite Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice;
• întocmeşte materialele necesare supunerii spre aprobarea consiliului local de către primar a conturilor de execuţie trimestriale, a situaţiilor financiare anuale şi a contului anual de execuţie a bugetului municipiului Piteşti;
• întocmește situațiile care privesc și alți indicatori de măsurare a modului de utilizare a fondurilor aprobate în bugetul local, care sunt solicitate de organele administraţiei publice centrale, organele teritoriale ale Ministerului Finanțelor Publice, Consiliul Județean Argeş, Prefectura Argeş;
• transmite Compartimentului Informatică, pentru publicarea pe site-ul Primăriei, informaţiile publice privind bugetul, execuţia bugetară şi datoria publică ale Municipiului Piteşti, precum şi oricare alte informaţii derivate din activitatea biroului, impuse de lege sau stabilite de către primar.