• Primăria Municipiului Pitești vă informează că prelucrează date cu caracter personal, în scopul pentru care au fost colectate, potrivit prevederilor regulamentului (UE) 679/2016 și Legii nr. 190/2018.
  • Telefonul cetăţeanului: 0248 - 984
17 Martie, 2025 Anunțuri

Anunț examen promovare inspector, clasa I, gradul profesional principal din cadrul Serviciului Constatare Impunere Persoane Fizice

Primăria Municipiului Piteşti, în baza dispozițiilor art. VII alin. (38) din O.U.G. nr. 121/2023 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum și ale art.156 din Anexa nr. 10 la Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare, organizează examen de promovare în grad profesional, pentru funcția publică de inspector, clasa I, gradul profesional principal din cadrul Serviciului Constatare Impunere Persoane Fizice.
Probele de examen se vor desfășura la sediul Primăriei Municipiului Pitești din Bulevardul Republicii nr. 71, după cum urmează:
– proba scrisă – 16.04.2025, ora 11:00;
– interviul – în termen de maximum 8 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise, doar de către candidații care au fost declarați admiși la proba scrisă.
Condiții de participare la examen:
Pentru a participa la examenul de promovare în grad profesional, funcționarul public trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții:
a) să aibă cel puţin 3 ani vechime în gradul profesional al funcţiei publice din care promovează;
b) să fi obţinut cel puţin calificativul „bine“ la evaluarea performanțelor individuale în ultimii 2 ani de activitate;
c) să nu aibă o sancțiune disciplinară neradiată în condițiile O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările si completările ulterioare.
Dosarul de înscriere la concurs se poate depune personal de către candidat la sediul Primăriei Municipiului Pitești, din Bulevardul Republicii nr. 71 – Compartimentul Relații Publice, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail primaria@primariapitesti.ro, în termen de 20 zile calendaristice de la data publicării anunțului, respectiv în perioada 17.03.2025-07.04.2025, inclusiv.
Dosarului de concurs transmis de candidat la adresa de e-mail primaria@primariapitesti.ro după terminarea programului de lucru al instituției, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, respectiv 17.03.2025-07.04.2025, i se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen. Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligația candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfășurării probei interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcția publică, în cazul promovării concursului.
Dosarul de concurs conține în mod obligatoriu următoarele:
a) copie de pe carnetul de muncă sau adeverinţa eliberată de compartimentul de resurse umane în vederea atestării vechimii în gradul profesional din care se promovează;
b) copii de pe rapoartele de evaluare a performanţelor profesionale individuale din ultimii 2 ani de activitate;
c) adeverinţa eliberată de compartimentul de resurse umane în vederea atestării situaţiei disciplinare a funcţionarului public, în care se menţionează expres dacă acestuia i-a fost aplicată o sancţiune disciplinară, care să nu fi fost radiată;
d) formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. b) din anexa nr. 10,cu modificările și completările ulterioare, care poate fi accesat la: https://www.primariapitesti.ro/serviciul-management-resurse-umane-p543;
Bibliografie și tematică:
Constituția României, republicata, cu modificările si completările ulterioare.
Ordonanța de Urgenta a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările si completările ulterioare.
Partea I;
Partea a II-a:
Titlul I
Titlul II;
Partea a III-a:
Titlul I
Titlul V: cap. III, respectiv art.128-140, cap. IV si cap. VIII;
Partea a IV-a: Titlul I
Partea a VI-a:
Titlul I
Titlul II
3. Ordonanța Guvernului nr.137/2000 privind prevenirea si sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicata, cu modificările si completările ulterioare.
Legea nr.202//2002 privind egalitatea de șanse si de tratament intre femei si bărbați, cu modificările si completările ulterioare.
Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, Titlul IX - Impozite și taxe locale;
Hotărârea Guvernului nr. 1/2016 cu privire la Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal cu modificările si completările ulterioare - Titlu IX - Impozite și taxe locale;
Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare;-Titlurile I-VIII și XI.
Persoana de contact: Stoica Ofelia-Elena, consilier în cadrul Serviciului Management Resurse Umane, telefon 0372481819, e-mail resurseumane@primariapitesti.ro.
FIŞA POSTULUI
Informaţii generale privind postul:
Denumirea postului: Inspector, clasa I, gradul profesional principal, COD COR 242203
Nivelul postului: Funcţie publică de execuţie
Scopul principal al postului: administrarea impozitelor și taxelor locale în cazul persoanelor fizice, aplicarea legislaţiei în vigoare referitoare la domeniul de activitate, asigurarea aplicării prevederilor din Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Aparatului de Specialitate al Primarului Municipiului Pitești.
Condiţii specifice privind ocuparea postului:
Studii de specialitate: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul fundamental - științe sociale, ramura de știință – științe economice sau ramura de știință – științe administrative, domeniul de licență – științe administrative.
Perfecţionări (specializări): -
Cunoştinte de operare/programare pe calculator (necesitate şi nivel): cunoştinţe de bază operare calculator;
Limbi străine (necesitate şi nivel de cunoaştere): -
Abilităţi, calităţi şi aptitudini necesare: corectitudine și fidelitate; păstrarea confidențialității; abilităţi în comunicarea scrisă şi verbală, promptitudine şi eficienţă în efectuarea lucrărilor; asumarea responsabilităţii; flexibilitate; creativitate şi iniţiativă; capacitatea de a lucra în echipă şi/sau independent; dorinţa de autoperfecţionare; capacitatea de analiză şi sinteză; profesionalism, răbdare, tact, judecată clară, atitudine respectuasă, răspuns la solicitări în manieră pozitivă; capacitatea de autoinstruire continuă în ceea ce priveşte legislaţia în materie de impozite și taxe locale; folosirea unui limbaj accesibil contribuabilului cu care intră în contact; disponibilitate pentru deplasări în teren, delegări, schimburi de experienţă, disponibilitate pentru program de lucru prelungit în anumite condiţii.
Cerinţe specifice: -
Competenţă managerială:-
Atribuțiile postului
Atributii specifice activității desfășurate:
1) zilnic desfășoară activitatea la ghișeele de impozite și taxe locale în cazul contribuabililor persoane fizice;
2) analizează și verifică rolurile fiscale;
3) preia/verifică/înregistrează documentația transmisă de contribuabili în vederea impunerii bunurilor impozabile: clădiri, terenuri, mijloace de transport;
4) analizează realitatea și concordanța datelor înscrise în declarațiile fiscale depuse de contibuabili și cele din documentele justificative anexate;
5) operează în aplicația informatică (ATLAS) datele din documentația depusă de contribuabil;
6) verifică și emite decizii de impunere și decizii referitoare la obligațiile fiscale accesorii pentru contribuabilii care au depășit termenul de declarare;
7) stabilește obligația fiscală prin emiterea deciziilor de impunere;
8) întocmeşte, emite, semnează şi aplică ştampila, în numele organului fiscal al Municipiului Piteşti, pe deciziile de impunere pentru stabilirea impozitului/taxei pe clădiri, terenuri şi mijloace de transport, pe deciziile referitoare la obligaţiile de plată accesorii şi pe deciziile de restituire a sumelor de la bugetul local;
9) verifică, completează, semnează şi aplică ştampila, în numele organului fiscal al Municipiului Piteşti, pe fişele de înmatriculare a vehiculelor în cazul dobândirii de către persoane fizice a unor mijloace de transport prin oricare dintre modalităţile prevăzute de lege;
10) comunică decizia de impunere către contribuabili;
11) aplică sancțiuni contravenționale în situația în care documentația de impunere s-a depus în afara termenului legal;
12) colaborează cu instituțiile publice care gestionează registre publice (poliție, ANAF, etc.), în vederea furnizării/solicitării de informații necesare desfășurării activității de administrare a impozitelor și taxelor locale;
13) analizează, verifică și propune înlesniri la plata impozitelor și a taxelor locale și a altor venituri ale bugetului local, în conditiile legii;
14) primește și verifică cererile de înregistrare a biletelor și a abonamentelor privind spectacolele, depuse de organizator;
15) înregistrează/vizează abonamentele și biletele de intrare la spectacole;
16) primește declarația privind impozitul pe spectacole și a situației privind biletele și abonamentele vândute;
17) primește, verifică decontul de impunere pe spectacole și îl înregistrează în sistemul informatic de gestiunea a documentelor;
18) analizează contestația și comunică în scris către contribuabil data și ora stabilite pentru susținerea contestației;
19) întocmește nota privind punctul de vedere al contestatarului;
20) analizează contestația și întocmește referatul privind soluționarea ei;
21) transmite referatul către comisia de soluționare a contestației;
22) întocmește proiectul de dispoziție privind soluționarea contestației;
23) înaintează dispoziția, spre avizare secretarului general și spre emitere primarului;
24)transmite dispoziția către Serviciul Administrație Publică Locală, spre comunicare contribuabilului;
25) primește și înregistrează cererile privind compensarea sau restituirea impozitelor și taxelor locale;
26) verifică conformitatea sumelor de compensat sau restituit;
27) întocmește referatul și nota de compensare/restituire;
28) emite decizia de restituire, o înaintează spre aprobare directorului, după care o comunică contribuabilului;
29) transmite referatul și nota de restituire către serviciul buget;
30) efectuează compesarea sumelor pe surse de venit și comunicarea acesteia contribuabililor;
31) accesează în sistem informatic lista actualizată pusă la dispoziție de către PAID cu proprietarii care au încheiat contracte PAD;
32) transmite scrisoarea de înștiințare către persoanele fizice care nu au încheiat contracte PAD pentru locuințele care le au în proprietate;
33) constată contravențiile și aplică sancțiunile pentru persoanele care nu au încheiate contracte PAD;
34) îndosariază documentele constituite;
35) întocmeşte şi asigură gestionarea dosarelor fiscale şi a celorlalte documente referitoare la impunerea persoanelor fizice;
36) analizează şi verifică cererile privind acordarea de amânări, eşalonări, reduceri, scutiri și restituiri sau compensări de impozite și taxe, dobânzi, penalităţi de orice fel;
37) urmăreşte derularea înlesnirilor la plata impozitelor şi taxelor locale şi a altor venituri ale bugetului local, acordate în condiţiile legii, de autorităţile administraţiei publice locale, în cazul persoanelor fizice;
38) întocmește, după caz, borderourile de debite și scăderi pentru impozitele și taxele datorate de persoanele fizice;
39) inventariază materia impozabilă generată de aplicarea Codului fiscal, precum şi de alte reglementări în materie, în cazul persoanelor juridice;
40) ţine evidenţa obligaţiilor fiscale pentru fiecare plătitor de impozite şi taxe locale, precum şi a plăţilor efectuate de aceştia;
41) analizează și soluţionează cererile, sesizările și reclamațiile cu privire la stabilirea impozitelor şi taxelor la persoanele fizice;
42) întocmeşte şi gestionează dosarele fiscale pentru contribuabilii persoane fizice, din sectorul repartizat;
43) preia şi predă dosarele fiscale cu care lucrează de la şi la arhiva instituţiei;
44) determină şi comunică impozitele şi taxele locale datorate de contribuabilii persoane fizice;
45) urmăreşte întocmirea şi depunerea la termenele prevăzute de lege a documentelor referitoare la impunerea persoanelor fizice;
46) asigură cunoaşterea, respectarea şi aplicarea corectă a actelor normative aplicabile în domeniul său de activitate, a hotărârilor consiliului local şi a dispoziţiilor primarului;
47) primeşte şi rezolvă corespondenţa repartizată în termenul legal;
48) centralizează toate datele statistice privind activitatea serviciului, pe baza cărora întocmeşte şi transmite informările și raportările periodice la termenele stabilite;
49) efectuează analize statistice în legătură cu încasarea impozitelor şi taxelor locale şi ia măsuri pentru creşterea gradului de încasare de la contribuabili persoane fizice;
50) emite situaţii centralizatoare privind impozitele şi taxele locale datorate de persoanele fizice;
51) răspunde de prelucrarea datelor introduse în aplicația informatică (ATLAS);
52) asigură securitatea informaţiilor în cursul prelucrării;
53) gestionează corect datele și informațiile de pe documentele primite;
54) răspunde şi asigură întreţinerea zilnică a echipamentelor cu care lucrează;
55) rezolvă operativ şi la nivel calitativ lucrările repartizate de şefii ierarhici;
56) păstrează confidenţialitatea informaţiilor privind contribuabili persoane fizice;
57) la sfârşitul zilei de lucru, emite situaţiile centralizatoare privind activitatea desfășurată;
58) respectă atribuţiile privind standardul etic al personalului destinat asigurării relaţiei cu publicul:
-să dea dovadă de disciplină atât în relaţiile cu cetăţenii, cât şi în cadrul instituţiei în care îşi desfăşoară activitatea;
-să fie calm, politicos şi respectuos pe întreaga perioadă de realizare a relaţiei cu publicul;
-să manifeste o atitudine pozitivă și răbdare în relaţia cu cetăţeanul;
-să folosească un limbaj adecvat şi corect din punct de vedere gramatical;
-să formuleze răspunsuri legale, complete şi corecte şi să se asigure că acestea sunt înţelese de contribuabil;
-să îndrume cetăţeanul către serviciul de specialitate în vederea obţinerii de informaţii detaliate care depăşesc competenţele structurii de asistenţă;
-să întrerupă activitatea cu publicul numai în situaţia folosirii de către cetăţean a unui limbaj trivial, a formulării de ameninţări la adresa sa ori a utilizării de către cetăţean a violenţei verbale/fizice.
Identificarea funcţiei publice:
Denumire: inspector
Clasa: I
Gradul profesional: principal
Vechimea în specialitate necesară: 5 ani
Sfera relaţională a titularului postului
Sfera relaţională internă:
a) Relaţii ierarhice:
- subordonat faţă de șef serviciu, director executiv, primar;
b) Relaţii funcţionale: colaborează cu salariații din cadrul Primăriei Municipiului Pitești și ai serviciilor publice de subordonare locală;
c) Relaţii de control: în acțiunile în care are delegație/este nominalizat de primar;
d) Relaţii de reprezentare: în acțiunile în care are delegație/este nominalizat de primar;
Sfera relaţională externă:
a) colaborează cu autoritățile și instituțiile publice, organele de poliție și băncile care gestionează registre publice, precum și cu alte persoane juridice sau fizice în vederea furnizării de informații necesare desfășurării activității de administrare a impozitelor și taxelor locale;
b) constată contravenții și aplică sancțiuni potrivit prevederilor legale;
c) organizații internaționale. -
Limite de competentă:
-întocmeşte, emite, semnează, înregistrează, datează și transmite în numele organului fiscal al Municipiului Piteşti, deciziile de impunere pentru stabilirea impozitului pe clădiri, terenuri, mijloace de transport, deciziile privind stabilirea taxei de salubrizare, deciziile referitoare la obligaţiile de plată accesorii precum şi deciziile de restituire a sumelor de la bugetul local;
-completează și semnează, în numele organului fiscal al Municipiului Pitești, fișele de înmatriculare a vehiculelor, pentru persoanele fizice;
-întocmeşte, emite, semnează, înregistrează, datează și transmite scrisori de înștiințare, cu confirmare de primire, către persoanele care nu au încheiat contracte PAD pentru locuințele pe care le dețin în proprietate, potrivit prevederilor legale.
Delegarea de atribuţii şi competenţă:
a) în lipsa de la serviciu, atribuțiile specifice enumerate de la nr.1 la nr.28 sunt îndeplinite de către.... Semnătura....
b) în lipsa de la serviciu, atribuțiile specifice enumerate de la nr.29 la nr.58 sunt îndeplinite de către.... Semnătura....