• Primăria Municipiului Pitești vă informează că prelucrează date cu caracter personal, în scopul pentru care au fost colectate, potrivit prevederilor regulamentului (UE) 679/2016 și Legii nr. 190/2018.
  • Telefonul cetăţeanului: 0248 - 984
24 Aprilie, 2023 Pitești-ul la zi

Programul Rabla Local, la Pitești!

În perioada 21-28 aprilie 2023 are loc înscrierea unităților administativ teritoriale pe site-ul Administrației Fondului pentru Mediu în vederea participării în cadrul Programului Rabla Local.
Primăria Municipiului Pitești s-a înscris vineri, 21 aprilie, în Programul Rabla Local pentru casarea unui număr de 500 autovehicule uzate, urmând ca Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) să publice după data de 28 aprilie lista cu unitățile administrativ-teritoriale aprobate, cu care ulterior se va încheia contract de delegare.
După data de 28 aprilie, Administrația Fondului pentru Mediu va analiza și publica pe site lista unităților administrativ teritoriale admise în cadrul programului, urmând să se încheie contractul de delegare între AFM și Primăria Municipiulu Pitești.
Persoanele fizice se pot înscrie la o dată care va fi comunicată ulterior, în aplicația pusă la dispoziție pe site-ul AFM, prin completarea unor câmpuri predefinite ale aplicației informatice. Administrația Fondului pentru Mediu va furniza Primăriei Pitești lista cu solicitanții înscriși în limita sumei bugetate.
După această etapă, potențialii beneficiari ai stimulentului de casare, în valoare de 3000 lei, vor putea depune la Primăria Municipiului Pitești documentele justificative în baza cărora va fi verificată eligibilitatea și veridicitatea documentelor, urmând să fie încheiat contractul de finanțare între persoana fizică și Municipiul Pitești.
Criterii de eligibilitate a solicitantului de finanțare:
- este persoană fizică cu domiciliul pe raza teritorială a municipiului Pitești;
- deține în proprietate un autovehicul uzat înmatriculat pe numele său de cel puțin 5 ani și se află în evidențele fiscale ale municipiului Pitești, cu excepția persoanei fizice care a devenit proprietar ca urmare a partajului judiciar sau a dezbaterii procedurii succesorale;
- nu este înregistrat cu obligații restante de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor și contribuțiilor către bugetul de stat și bugetul local, conform prevederilor legale în vigoare;
- nu a obținut și nu este pe cale să obțină finanțare prin proiecte ori programe finanțate din alte fonduri publice, fonduri comunitare, inclusiv prin Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto național 2020-2024 sau prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic, 2020-2024, pentru același autovehicul uzat cu care participă în Program;
- nu este condamnat pentru infracțiuni împotriva mediului, prin hotărâre judecătorească definitivă;
- se angajează să predea spre casare și să radieze din circulație și din evidențele fiscale autovehiculul uzat pentru care solicită stimulentul pentru casare;
- se angajează că nu va achiziționa un autoturism cu norma de poluare Euro 5 și/sau inferioară în termen de 3 ani de la primirea stimulentului pentru casare.
În situația în care solicitantul de finanțare este proprietar ca urmare a partajului judiciar sau a dezbaterii procedurii succesorale, acesta va depune la delegat declarația pe propria răspundere conform căreia autovehiculul uzat nu a fost folosit de coproprietari/fostul proprietar atât în cadrul Programului, cât și pentru proiecte ori programe finanțate din alte fonduri publice, fonduri comunitare, inclusiv prin Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto național 2020-2024 sau prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic, 2020-2024.
Dacă autovehiculul uzat este deținut în coproprietate, solicitantul de finanțare va depune la Primăria Municipiului Pitești și acordul scris al coproprietarilor privind participarea în cadrul
Programului.
Criterii de eligibilitate a autovehiculului uzat:
- este înregistrat în evidențele fiscale ale municipiului Pitești;
- la data solicitării acordării stimulentului pentru casare, are o vechime mai mare sau egală cu 15 ani, calculată de la anul fabricației; dacă anul înmatriculării înscris în cartea de identitate este anterior anului fabricației, se consideră an de fabricație anul înmatriculării;
- are norma de poluare Euro 3 și/sau inferioară;
-conține componentele esențiale: motor, transmisie, tren de rulare, caroserie, șasiu, precum și echipamente electronice de gestionare a funcțiilor autovehiculului și dispozitive catalizator, dacă acestea au fost prevăzute din fabricație.
Pe site-ul Primăriei Municipiului Pitești, precum și pe pagina de Facebook a instituției vom facem publice informațiile actualizate privind Programul Rabla Local.