Acte necesare pentru înscrierea în evidență a clădirilor, în cazul persoanelor fizice
1. Declarație fiscală pentru stabilirea impozitului/taxei pe clădirile rezidențiale-nerezidențiale-cu destinație mixtă (formularul nr. 1)
;
2. Document din care să rezulte dreptul de proprietate asupra clădirii: acte notariale (contract de vânzare-cumpărare, certificat de moștenitor, act de donație, ș.a.), hotărâre judecătorească rămasă definitivă și irevocabilă;
3. Schița de plan a clădirii;
4. Certificat de performanță energetică a clădirii (conform Legii 372/2005);
5. Act de identitate proprietar(i);
6. Certificatul de nomenclatură stradală și adresă cu denumirea străzii și a numărului de ordine atribuit (pentru clădirile ce nu au adresa completă în actul de dobândire).
Notă:
- în cazul persoanelor rezidente într-un stat membru al Uniunii Europene, care dețin proprietăți imobiliare în România, este necesară și depunerea Anexei 1 la Declaraţia fiscală pentru stabilirea impozitului/taxei pe clădirile rezidenţiale/nerezidenţiale/cu destinaţie mixtă, aflate în proprietatea persoanelor fizice - formularul nr. 9 -
- conformitatea cu originalul a copiilor se efectuează de către contribuabil/plătitor prin înscrierea mențiunii „conform cu originalul” și prin semnătura acestuia, potrivit art. 64 alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală cu modificările și completările ulterioare.
- potrivit art. 5 alin (1) din Regulamentul de stabilire și încasare a taxei de salubrizare, anexă la Hotărârea Consiliului Local privind aprobarea Regulamentului de stabilire și încasare a taxei de salubrizare nr. 147/2020, cu modificările și completările ulterioare, în cazul unei clădiri care a fost dobândită sau construită de o persoană în cursul anului, taxa de salubrizare se datorează de către persoana respectivă cu începere de la data de întâi a lunii următoare celei în care clădirea a fost dobândită sau construită iar potrivit art. 4 alin (4) orice persoană care dobândeşte, construieşte sau înstrăinează o clădire are obligaţia de a depune o declaraţie fiscală la compartimentul de specialitate din cadrul Direcței Impozite și Taxe Locale, în termen de 30 de zile de la data dobândirii, construirii sau înstrăinării.
- potrivit art. 4 alin (8) din Regulamentul de stabilire și încasare a taxei de salubrizare, anexă la Hotărârea Consiliului Local privind aprobarea Regulamentului de stabilire și încasare a taxei de salubrizare nr. 147/2020, cu modificările și completările ulterioare, utilizatorii serviciului de salubrizare care au în proprietate clădire amplasată într-un condominiu, au obligația să anexeze la declarația fiscală o adeverință eliberată de asociația de proprietari/chiriași din care să reiasă numărul de persoane care locuiesc în clădirea respectivă. Adeverința este valabilă 30 de zile de la emitere.