Acte necesare pentru înscrierea în evidenţă a terenurilor, în cazul persoanelor fizice
1. Declaratie fiscală pentru stabilirea impozitului pe teren (formularul nr. 2)
;
2. Documente din care să rezulte dreptul de proprietate asupra terenului : acte notariale (contract de vânzare-cumpărare, certificat de moştenitor, act de donaţie, ş.a.), titlul de proprietate, proces-verbal de punere în posesie, hotărâre judecătorească rămasă definitivă şi irevocabilă”;
3. Schiţa de plan a terenului;
4. Act de identitate proprietar(i);
5. Adeverinţă privind încadrarea în zonă şi categoria de folosinţă eliberată de Serviciul Cadastru și Evidență Patrimoniu din cadrul Primăriei Municipiului Piteşti - original
6. Certificatul de nomenclatură stradală şi adresă cu denumirea străzii şi a numărului de ordine atribuit.
Note:
- în cazul persoanelor rezidente într-un stat membru al Uniunii Europene, care dețin proprietăți imobiliare în România, este necesară și depunerea Anexei 1 la Declaraţia fiscală pentru stabilirea impozitului/taxei pe teren în cazul persoanelor fizice - formularul nr. 8 -
;
- conformitatea cu originalul a copiilor se efectuează de către contribuabil/plătitor prin înscrierea mențiunii „conform cu originalul” și prin semnătura acestuia, potrivit art. 64 alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală cu modificările și completările ulterioare;
- În situația în care se constată diferențe între suprafețele înscrise în actele de proprietate și situația reală rezultată din măsurătorile executate în conformitate cu Legea nr. 7/1996, republicată, cu modificările și completările ulterioare, pentru determinarea sarcinii fiscale se au în vedere suprafețele care corespund situației reale, dovedite prin lucrări de cadastru, iar impozitul se calculează conform noii situații începând cu data de 1 ianuarie a anului următor celui în care se înregistrează lucrarea de cadastru la oficiile de cadastru și publicitate imobiliară, ca anexă la declarația fiscală.